16 kwi 2009

Wszystkiego najlepszego Ojcze Święty!



"Jest jednym z największych darów Boga dla naszego świata i dla naszego czasu. Mówi - jak kiedyś określił służbę papieża Jan Paweł II - 'do nas i za nas'. On sam powiada, że papiestwo jest przeciwpowodziowym wałem ochronnym dla świata. Ryzykuje wiele, myślę, że znacznie więcej niż się powszechnie sądzi. Jak pisał tuż po konklawe Peter Seewald, autor przeprowadzonych z Nim bestsellerowych wywiadów rzek: 'jest prawdopodobnie najbardziej znienawidzonym człowiekiem na świecie'" (ks. Jerzy Szymik, Chodzi o Boga, "Gość Niedzielny, nr 16, 19 kwietnia 2009, s. 21).

Dziś, 16 kwietnia 2009, Ojciec Święty Benedykt XVI świętuje 82 Urodziny.
W niedzielę, 19 kwietnia 2009, upłyną 4 lata od wyboru na następcę św. Piotra.

Ojcze Święty, nie ukrywam, że od wielu lat jesteś dla mnie kimś wyjątkowym. Jako człowiek, teolog, doskonały nauczyciel, wnikliwy analityk współczesności. Kiedy 7 lat temu zamieszkałem w Wiecznym Mieście, zaledwie dwie ulice od Twojego jeszcze wtedy kardynalskiego mieszkania w bloku, spotykałem Cię na ulicy jako zwyczajnego skromnego człowieka, o dobrotliwym wyrazie twarzy, przenikliwym spojrzeniu i dyskretnym uśmiechu. Ty w drodze do pracy, ja wracając z rannej Mszy Św. pozdrawialiśmy się nie jeden raz, życząc sobie dobrego dnia. Kiedy ogłaszano Habemus Papam! po wielkim pontyfikacie wielkiego papieża Jana Pawła II, stałem pod oknem, w którym się ukazałeś nieco zakłopotany tym, do czego powołał Cię Pan! Dziś patrzę na Ciebie jak na dobrego Ojca, który z troską, mądrością i odwagą wydobywa ze skarbca Kościoła rzeczy stare i nowe, staje w obronie Prawdy, która nie oznacza jakiejś tam idei, ale jest Osobą, Jezusem z Nazaretu. Jesteś mi Ojcem, Biskupem i Pasterzem. Twoje słowa, postawa, prostota i konsekwencja są dla mnie wzorem jak być człowiekiem Chrystusa dzisiaj. Jak być człowiekiem wielkanocnym, paschalnym. Jak być świadkiem.



W Twoje Urodziny i w rocznicę wyboru, dziękuję Bogu za dar Ciebie, Ojcze Święty!
I modlę się za Ciebie.
Jestem z Tobą i będę Cię bronił.
I będę się od Ciebie uczył dalej Chrystusa, jak być Jego intymnym przyjacielem.


"Jezu jedyna Drogo do Ojca, Prawdo i Życie człowieka.
Ty obiecałeś prowadzić swój Kościół do końca czasów.
Ty wybrałeś naszego Ojca Świętego Benedykta XVI ustanawiając go Pasterzem Kościoła Powszechnego. Udziel mu pełni łask Ducha Świętego, niech On utwierdza nas w wierze
i prowadzi nas we wspólnocie nadziei i miłości. Za wstawiennictwem Maryi, Dziewicy i Matki,zjednocz nas z następcą św. Piotra i umacniaj nas w każdej Eucharystii, dając nam siłę byśmy pocieszali prześladowanych, żyli w solidarności z biednymi i cierpiącymi głosząc Twoją Śmierć i Zmartwychwstanie wszystkim narodom ziemi.
Amen".



Plurimos annos Ojcze Święty!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz